Met zoekmachine optimalisatie behaal je steeds hogere plekken in de zoekmachines, waaruit meer bezoekers en verkopen ontstaan. We leggen uit hoe je je de effectiefste aspecten oppakt voor een hoger resultaat. ZoekwoordenAan de hand van een zoekterm schrijf je bijvoorbeeld een blog. Zorgvuldigheid is daarvoor belangrijk, omdat achter iedere zoekopdracht een andere intentie zit, we noemen ze groep 1 en 2. De eerste groep gebruikt het internet om informatie te vergaren over een product. Daarentegen heeft de tweede club al besloten om het artikel te kopen. Je wilt de laatste mensen bereiken, aangezien je zo makkelijker je omzet aanvult. Bovendien toetsen de kopers zoekopdrachten in waarmee je minder concurrentie aantreft. Dit heet long tail keywords en is de goudmijn op het gebied van SEO. Kwalitatieve content10 jaar geleden kon je nog met een matige blog snel op de eerste plaatsen verschijnen voor een populaire zoekterm, maar tegenwoordig moet je kwaliteit overbrengen om het algoritme te overtuigen. Waarde leveren is de sleutel om vandaag de dag bij de topspelers te horen. Met een hogere autoriteit als gevolg. Vergelijk de autoriteitswaarde met de klassieke groenteboer en bakker: hoe beter ze hun doelgroep bedienen, hoe meer klanten er binnenlopen. Dit meet Google onder andere door de tijdsduur van de bezoekers op jouw website. Kortom: creëer altijd stukken van een top kaliber. Het bezorgt je namelijk veel in toekomst. LinksAls laatste de functie van zowel interne als externe links met SEO. Intern Door te verwijzen naar overige blogs snapt Google steeds beter welke thema’s je belicht en kent je vervolgens een bepaalde ranking toe, doordat je mensen doorstuurt naar een andere informatiebron, waarmee je hun vraag breder beantwoordt. Bovendien is dit principe voor jou eenvoudig: je schrijft immers over dezelfde onderwerpen en linkt hiermee probleemloos binnen je eigen contentstrategie. Extern Een verwijzing vanuit andermans online domein beschouwt Google als een groot compliment en waardeert je met een stijgende positie in de lijst met opties. Oftewel: je bent een betrouwbare partner. dat noem je ook wel linkbuilding |