Wil jij meer klanten? Of wil je gewoon online zichtbaar zijn voor je doelgroep? Hoe dan ook, een goede website is essentieel voor je bedrijf anno 2022. Als je al een website hebt ben je op de goede weg, het is dan wel belangrijk dat je website niet al te gedateerd is. Er zijn de laatste jaren namelijk een aantal zaken, zoals een responsief ontwerp, van groot belang geworden om te scoren in Google. Dus als jouw website niet responsief is, kun je beter een nieuwe website laten ontwikkelen. Lees nu verder en ontdek hoe je jouw nieuwe website laat scoren in Google! Waar wil je op scoren? Voordat je de hele wereld wil veroveren is het handig om een selectie te maken. Wie is je doelgroep? Wat is je aanbod? Hoe gebruikt je doelgroep het internet en Google om tot jouw aanbod te komen? Hiervoor doe je zoekwoordonderzoek en doelgroeponderzoek. Vervolgens kijk je naar zoekvolumes en de mate van concurrentie om een focus te bepalen. Wanneer je deze focus hebt bepaald is het zaak om de landingspagina’s te kiezen. Richt per één of twee aanverwante zoektermen een landingspagina (SEO-geoptimaliseerd) en voer hier linkbuildingactiviteiten op uit. Hiervoor kun je het beste linkbuilding laten uitvoeren door een externe partij. Essentiele zaken om te scoren in Google Verder is het belangrijk dat je website een goede basis heeft. Google wil namelijk de beste gebruikerservaring bieden, waardoor trage of slechte websites minder vaak of helemaal niet worden vertoond in de bovenste zoekresultaten. Een responsief ontwerp is hierbij dus essentieel, zodat de website op ieder apparaat perfect mee schaalt. Bovendien is een snelle laadtijd van groot belang, want we weten allemaal hoe vervelend het is als een website niet inlaadt. Dit doe je door de afbeeldingen op je website te comprimeren en te zorgen voor schone code. Om deze redenen kies je voor een professionele webbouwer, die deze zaken standaard in acht neemt. |
