Je eigen marketing
Image default
Bedrijven

Belang van online marketing

Wanneer je vandaag de dag een nieuwe zaak of onderneming start, is publiciteit van groot belang. Waar vroeger de focus lag op flyers en affiches, is het nu online via een website de manier om je zaak te delen met de buitenwereld. Omdat er tegenwoordig enorm veel reclame wordt gemaakt voor allerlei zaken, is het belangrijk dat je op een weloverwogen en strategische manier ervoor zorgt dat mensen je onderneming leren kennen. Online marketing speelt hier een niet te onderschatten rol in. 

 

Wat houdt online marketing in?

 

Indien je nog op zoek bent naar een manier om je onderneming en website in het openbaar te brengen, kan je heel eenvoudig beroep doen op een marketingbureau. Afhankelijk van de regio waarin je zaak gesitueerd is, zoek je op online marketing Antwerpen of eender welke locatie en je vindt ongetwijfeld een marketingbureau in de buurt.

 

Elk marketingbureau, of het nu online marketing Antwerpen of Brussel is, zal in eerste instantie bekijken hoe de eventuele huidige website functioneert. Op basis daarvan zullen zij een analyse maken met verschillende marketingstrategieën die ervoor zullen zorgen dat jouw website op een vlottere manier bereikbaar is voor surfers. Dit is eigenlijk ook een korte omschrijving van wat online marketing juist is. Een van de belangrijkste aspecten van online marketing is zonder twijfel zoekmachine optimalisatie.

 

Wat is zoekmachine optimalisatie?

 

De term zoekmachine optimalisatie is eigenlijk beter bekend in het Engels, namelijk Search Engine Optimization of kortweg SEO. Het concept is heel eenvoudig, maar er komt heel wat bij kijken. Zoekmachine optimalisatie is eigenlijk een geheel van strategieën die ervoor zorgen dat je website zo hoog mogelijk in de verschillende zoekmachines terechtkomen. Wanneer je zelf op zoek bent naar iets specifiek, klik je vaak ook op de eerste website die tevoorschijn komt in de zoekmachine. Websites die op de tweede of derde pagina verschijnen, krijgen amper of geen bezoekers. 

 

Een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie is het gebruik van de juiste kernwoorden. Enerzijds mogen ze niet te specifiek zijn omdat mensen die op zoek zijn naar iets, vaak ook algemene termen gebruiken. Te specifieke woorden zullen er dus voor zorgen dat je niet in de zoekresultaten terechtkomt. Te algemene kernwoorden zorgen er dan weer voor dat je het risico loopt dat heel wat andere websites in dezelfde sector ook deze kernwoorden gebruiken en de concurrentie erg groot is.

 

Daarnaast kan het ook handig zijn om extra bezoekers te lokken door een link te laten plaatsen op een andere website. Denk maar aan de verschillende advertenties die je op sociale media te zien krijgt. Wanneer je een advertentie laat plaatsen op een bekende en betrouwbare website, is de kans groot dat mensen ook jouw website als betrouwbaar zullen beschouwen en hem gaan bezoeken.