
Global recruitment
Dit is eigenlijk Steven Levy, die het grootste deel van zijn leven recruiter is geweest en lid is van de Sourcecon-gemeenschap. We hebben dit artikel eerlijk gevonden op de Sourcecon-blog en besloten dat we direct in tatoeages kunnen inbreken (ja, zoals in dat boek) en je zeker over dit materiaal kunnen vertellen.
- Ongeveer de helft van de mensen om je heen zal “Boolean” verkeerd uitspreken; 10% van hen zal er zeker van zijn dat het echte inkoopbedrijven zijn.
- Vertrouw geen statistieken als u niets weet over de gegevensverzamelingsmethode; en als u niet weet wat de methodologie voor gegevensverzameling is, lees dan dit boek.
- Geef meer dan je ontvangt – ja, er is altijd wel iemand die van je wil leren.
- Hoe logischer en dieper de selectietrechter, hoe kleiner de kans dat je een echt slimme kandidaat misloopt.
- De kans dat u de “perfecte CV” vindt die iedereen heeft gemist, is nul.
- Je hebt twee oren en één mond – gebruik ze proportioneel.
- U doet dit als u zich achteraf realiseert hoe eenvoudig de meest effectieve zoekhulpmiddelen waren:
- Je hebt niet alle extensies nodig waar Dean Da Costa het over heeft in de context van “How to be a Cool Sourcing.”
- Soms is het beter om daadwerkelijk naar een conferentie te gaan en niet alleen de deelnemerslijst te downloaden.
- Wervingsmanagers zijn echt bang om een fout te maken en de verkeerde persoon aan te nemen – dus cool sourcing is als een knuffel voor hen.
- ATS zijn alleen goed als de persoon die de basis runt, weet hoe ermee te werken.
- Wil je een praatje maken met de vacature-opdrachtgever, neem hem dan mee voor een koffiewandeling.
- En als je met topfuncties werkt, dan is het beter om kandidaten voor hen mee te nemen naar een andere coffeeshop;)
- Als de rekruteringsmanager niet in woorden kan uitleggen wie ze nodig hebben, bied dan aan om een diagram van het team te tekenen – op deze manier begrijpen ze beter waar hun rol is en wat voor soort persoon ze willen vinden.
- Sorsgasmen bestaan.
- Kom ’s ochtends vroeg naar de conferentie, vóór de start: dit is de beste tijd om rond te kijken, zorgvuldig uw visitekaartjes op de juiste plek te leggen en waardevolle contacten op te doen.
- Niets werkt zonder fouten en stijlen.
- Er bestaat niet zoiets als een “uitgeputte” kennis.
- Dit zijn geen “kandidaten”, “talenten”, “personeel” of cijfers in analytics – het zijn “mensen”.
- Java heeft betrekking op Javascript zoals een kat betrekking heeft op een ketel – dit soort fouten geeft je ingewanden.
- Je zult mensen die creatief kunnen denken niet kunnen verzuren of bedriegen als je zelf niet creatief bent.
- Het zoeken naar een recruiter stopt nooit – noch in de winkel, noch tijdens het sporten, noch tijdens het reizen.
- De twee belangrijkste instrumenten voor het opbouwen van relaties zijn de telefoon en de handdruk.
- Voer gesprekken over “werken met recruiters” op niet-rekruteringsconferenties.
- Er is niets mis met het plukken van een vrucht die laag op Linkedin hangt, dus begin je zoektocht altijd met de meest voor de hand liggende bronnen.
- Aanwervingsmanagers kunnen de coolste sourcingbedrijven zijn.
- De mogelijkheid om diagonaal en van onder naar boven te lezen, komt u zeker tegen in coffeeshops en op luchthavens.
- “site: edu inurl: research” helpt je wetenschappers, onderzoekers, wetenschappelijke experts te vinden – en eerlijk gezegd iedereen die kan denken.
- Twee zeer belangrijke zoekvaardigheden: snel begrijpend lezen en snel scrollen van pagina’s.
- Reageer altijd op de functie waarvoor u iemand zoekt – wat wordt uw ervaring als kandidaat?
- Geen van de kandidaten benadert de functiebeschrijving totdat u met een van hen spreekt.
- Elke keer dat u een conferentie bijwoont, rondloopt, komt er plotseling een andere voorbij? Je weet nooit waar de deelnemers interessanter zullen zijn.
- Kom naar de conferentie – neem zeker de badges door van de deelnemers die nog niet zijn verschenen – wie is het meest nieuwsgierig dat we daar hebben?
- Als u weet waar huwelijksaankondigingen worden gepubliceerd, lees deze dan zeker. Nou, en let op de posities van de pasgetrouwden.
- Als je de lift binnengaat, stel jezelf voor aan degenen die er al heen gaan; verrassend genoeg zullen mensen in de lift de snelle dialoog nooit opgeven.
- Prikborden in supermarkten zijn een echte zegen voor de sorteerder; probeer je vacature daar te plaatsen en maak indruk!
- Weet je niet waar je anders moet jagen? Bedrijvencentra hebben borden met de namen van de bedrijven die daar zijn gevestigd;)
- Als kranten ’s ochtends bij het zakencentrum worden bezorgd, wordt daar hoogstwaarschijnlijk de naam geschreven van de persoon voor wie ze zijn gebracht.
- Ontwikkelaars delen hetzelfde verhaal op datingsites en technische forums.
- Plak op het deksel van de laptop “Op zoek naar kandidaten” voor die gelegenheden wanneer u in een coffeeshop of coworking-ruimte zit en werkt.
- Mis nooit meer Linkedin-profielen met droge beschrijvingen (naam, achternaam, functie) alleen omdat er niet genoeg gegevens zijn. Denk, alle andere recruiters denken ook dat er niets te vangen is.
- Een “slecht” cv betekent niet dat de persoon een waardeloze werknemer zal zijn, ben je het daarmee eens?
- Cyberstalking – eh, sorry … de rekruteringsmanager “onderzoeken” voor de eerste ontmoeting is oké. Dit is een garantie dat u van hem een verstandige uitleg kunt krijgen over wat hij van u verwacht, en niet alleen een lijst met taken of vaardigheden.
- Als uw bedrijf deelneemt aan conferenties die geen verband houden met rekrutering, bedel, vloek of smeek dan ook om hieraan deel te nemen – als onderdeel van het standteam. O ja.
- Overdosering van mentale activiteit leidt tot uitval van de hersenen.
- Bel elke week je rekruterende vrienden (videogesprekken zijn ook oké).
- Koop (of maak) grappige T-shirts met de namen van de posities die je moet bekleden en draag ze naar de conferentie.
- Voer A / B-tests uit van berichten die u naar kandidaten wilt sturen, op een vergelijkbaar publiek (het heeft geen zin om collega’s te tonen, omdat de mening van recruiters en sourcingbedrijven hier eigenlijk niets zegt).
- site: scribd.com “deelnemer * lijst” | “deelnemer * lijst” | registranten | “leden * directory” | “leden * lijst” – oh, het is het waard!
- site: amazon.com inurl: amzn1.account KEYWORD – Eens kijken wat we hier hebben?
- Als je in een vliegtuig vliegt, kun je niet raden wie je buurman zal zijn.
- Hotelbars zijn de perfecte plek om iemand te ontmoeten waarop je wilt jagen.
- Leden van het rekruteringsteam vragen welke blogs ze lezen, is een geweldig onderwerp voor een eerste gesprek met een kandidaat.
- Het combineren van Google Alerts met uw favoriete Booleaanse zoekopdrachten is de juiste aanpak.
- Oh, er is nog geen enkele gemeenschap in uw omgeving? Het is tijd om er een te maken.
- Stop met klagen over de systemen die u gebruikt, zoek maar beter naar life-hacks die u zullen helpen om beter met deze tools te werken.
- Je zult geen geweldige werknemers vinden als je gewoon hard werkt en op zoek gaat naar nieuwe bronnen – soms moet je gewoon om hulp vragen.
- Als je een rekruteringsteam leidt, wissel dan een week lang van rol met de hoofdrecruiter om een ander perspectief op het team te krijgen.
- Maak je geen zorgen over de volgende marktleiders – probeer de beste versie van jezelf te zijn.
- Geen nieuwerwetse platforms nemen werknemers in dienst – mensen doen het.
search for a job
http://youtu.be/iHYrOBkcd-c
|